Recenze: Forge of Empire

Nic není zadarmo. Tohle pravidlo si opakuji neustále, když si chci vyzkoušet hru, kterou mohu bezplatně nainstalovat. Většinou je plná reklam a mikrotransakcí. Ty činí hraní nesnesitelné, ale Forge of Empire jde na to jinak, nenásilně. Nic Vám nenutí, pokud nejste netrpělivý.

Jak už z názvu vyplývá, jedná se o strategickou hru. Zaměřující se na výstavbu říše, která začíná dobou kamennou a momentálně končí oceanskou budoucností. Jde o dost velký časový úsek a hru nesfouknete ani za rok. Rozhodně Vás však musí zaujmout herní principy a musíte mít nutnou dávku trpělivosti, pokud nechcete do hraní investovat, i když nemusíte.

Hra má to, co byste od ní očekávali. Stavíte budovy (obytné, vojenské, výrobní, kulturní atd.), obchodujete, dobýváte nová území, provádíte výzkumy a obchodujete s ostatními hráči a můžete se bud připojit nebo založit si cech. Je toho opravdu mnoho, ale v podobných hrách na tyto prvky narazíte.

Co však činní Forge of Empire tak odlišnou? Nechce po Vás peníze, když chcete stavět více budov najednou. Chybí Vám materiál, můžete obchodovat s ostatními hráči. Potřebujete území, tak investujte do výzkumu. Ale nezapomeňte, že musíte hlídat spokojenost a stav obyvatelstva, protože výstavba stojí peníze, stavební materiál a lidi, kteří v nich budou pracovat.

Každá éra přináší nové budovy. Grafika sice není nejpropracovanější, ale neurazí. Příběh tu chybí, ale jsou zde dostupné úkoly, za které dostáváte odměny. Cílem určitě je, aby hráč rozšířil svou říši, stavěl velkolepé stavby, modernizoval a dobýval nová území. Ta lze získat dvěma způsoby. Tahovým bojem s armádou nebo vyjednáváním za suroviny, které mi příjdou jednodušší a rychlejší. Každý si může vybrat. Navíc body výzkumu (maximum jich je deset a jeden bod se doplní za hodinu), lze koupit za herní měnu, kterou generují obytné budovy.

Diamanty, tedy placená měna, tu jsou dobrovolné. Chcete postavit budovu dříve, chybí Vám surovina a nechcete čekat, až jiný hráč příjme obchod nabídku, který jste navrhli nebo se Vám zalíbila prémiová budova. Tahle volba je čistě subjektivní a záleží na jednotlivci.

Další výhodou je, že si hru můžete zahrát v prohlížeči. Pokud si vytvoříte účet, můžete hrát na různých zařízení, a to i na odlišných platformách, což je jen dobře. Rozhodně mobilní aplikace je okleštěná o různé funkce, ale jelikož hraji na tabletu, nepociťuji žádnou potřebu hrát v prohlížeči.

Hru rozhodně doporučuji. Počáteční vývoj je sice rychlý, ale časem začne ztrácet na plynulosti. Forge of Empire není tím typem hry, která by Vás nutila u ní vysedávat deset hodin v kuse. Stačí pouze třicet minut denně, které si ještě můžete rozdělit do určitých částí dne. Nejde tedy o žrouta času a pokud hledáte dlouhodobější zábavu, tak neváhejte. Určitě Forge of Empire spustíte na slabších zařízení, jen budete muset počítat s tím, že hra zabírá zhruba 700 MB prostoru a vyžaduje připojení k internetu.

Buďte první kdo bude komentovat!