Kniha Jak na sítě aneb co byste měli vědět

0
Share

Kniha Jak na sítě: ovládněte 4 principy úspěchu na sociálních vás na první pohled možná nezaujme. Je to typicky minimalistická kniha s žlutým pozadím a textem. Pokud se ale přiblížíte blíže, zjistíte ještě něco dalšího. Na obálce vystupují průsvitné symboly, které jsou součástí sociálních sítí. Najdete tak srdíčko, palec nahoru, hashtag a pár dalších. Jen pozor, kniha je magnet na škrábance

Jak na sítě aneb mé skromné dojmy

Kniha Jak na sítě si bere za úkol předat základní znalosti, jak využít sociální sítě (slangově “socky”) ve svůj prospěch. Publikace je tak určená markeťákům, freelancerům a dalším lidem, kteří potřebují využít socky ve svůj prospěch. Protože mě tyhle věci zajímají, tak jsem po knize sáhl, abych si rozšířil nějakou svou uživatelskou znalost a zjistil, jak na tom s těmi sítěmi jsem.

Knihu napsala autorská dvojice Michelle Losekoot a Vyhnánková. Dalo by se říct, že v online marketingu mají obě dost zkušeností. Jazyk knížky není nikterak odborný a je psán čtivě a výpravně. Střídají se tu kratší souvětí, sem tam delší odstavce a kromě marketingových termínu z online světa se tu neobjevuje nic nepochopitelného. Prakticky od sebe nerozpoznáte, jakou část, kdo psal, pokud zrovna není jméno té či oné autorky zmíněno v textu. Navíc je obsah graficky ucelený.

Jak na sítě kaligrafie a ilustrace

Jaké jsou čtyři principy úspěchu

Mezi čtyři důležité principy, které se nikdy nezmění. Jsou to:

  1. ZAUJMI, ale nezapomeň si určit cílovou skupinu, kde se pohybuje a jak se chová.
  2. NASLOUCHEJ, poté snadno vytvoříš strategie, které budou oslovovat ty správné lidi.
  3. VYPRÁVĚJ, příběh je to, co můžeš využít ve svůj prospěch a při tvorbě obsahu.
  4. VYHODNOCUJ a zjistíš, jak dobře jsi zhodnotil úsilí – i přes neúspěch nic nevzdávej.

Všechny tyto klíčové principy jsem jaksi shrnul. Osobně nejde o nic, co by takový influencer nebo bloger nevěděl, když chce propagovat sám sebe. Autorky tak vše dávají do kontextu s reálnými zkušenostmi, a tak si vše můžete snadno vygooglit. Osobně, to mě na tom bavilo nejvíc než jakési rádoby vymyšlené příklady. Patří sem třeba socky Prahy, McDonaldu a dalších velikánů.

Kniha rozhodně není návod. Jak na sociální sítě vám spíš přináší soudobý pohled na to, jak to dneska chodí. Co byste měli vědět, jak to může v konkrétní situaci fungovat a co snadno využijete ve svůj prospěch. Každý si tak najde něco svého a musím říct, že jsem se pár zajímavostí dozvěděl, třebaže po přečtení téhle knihy vím, že ve světě sociálních sítích nejsem nula.

Kniha Jak na sítě v ruce

Knihu Jak na sítě bych proto doporučil všem, kteří si chtějí udělat přehled o tom, jak vlastně taková tvorba obsahu funguje v praxi. Jak lze chápat placený program, k čemu jsou dobré analýzy a že obsah je důležitý.

Zajímáte se také o sociální sítě?

Related Posts

Komentujte

avatar

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  Subscribe  
Upozornit na

Instagram