Blogování je jisto jistě první průkopník vyjadřování osobních názorů v online prostředí. Od vzniku internetu v roce 1962 uběhla řada dlouhých let, a tak se k psanému textu přidaly další formáty. Poslední dobu se oblibě těší sice videa, avšak své místo si chtějí uzmout i čím dál populárnější podcasty, o kterých budu v článku hovořit.

Co jsou zač?!

Co jsou podcasty, říkáte si? Mají zpravidla podobu audia (i videa), ve kterém autoři/moderátoři hovoří o vybraném tématu. Posluchač si tak může vybrat podle svých preferencí, protože vše je dostupné online, zdarma a je z čeho vybírat. Díky internetu máme podcasty k dispozici téměř okamžitě, stačí si jenom nasadit sluchátka.

Víte, jak a kde poslouchat podcasty? Není nic jednoduššího, než si je pustit prostřednictvím aplikace. Na Apple zařízeních jsou nainstalované už od prvního spuštění. Do smartphonů s Google androidem si musíte dodatečně vše stáhnout skrze Play Store.

Jak jsem začal s podcasty…

Hudba je pro mě vždy na prvním místě, jak zmiňuji v článku: Aplikace, bez kterých to nedám. Občas jsem si ale říkal, že to tak nějak není všechno, co bych si mohl pouštět do uší. Jak jsem se začínal zajímat o vybraná témata: marketing a reklama, podcasty začaly čím dál častěji vystrkovat své růžky.

Objevovaly se na YouTube, kde čím dál více online tvůrců upozorňovalo na to, že si video můžu pustit i ve zvukové podobě. No, a tak se stalo, že jsem po dlouhé době v iPhonu otevřel onu aplikaci a začal hledat, odebírat a poslouchat. A vlastně tak jsem se k nim dostal – jednoduše a nenásilně.

Nejhorší na tom je, že pokud hledáte nějaké specifické téma, bude vám chvíli trvat, než ho najdete. Platí tu pravidlo, že ne každý podcast je dobrý. Kvalita je při rozhodování důležitá. Navíc na našem českém rybníčku není tolik zajímavých osobností, a tak budete muset zabrousit do cizích končin, pokud vás zajímá něco odbornějšího než třeba podcasty Českého rozhlasu.

Poslouchat samozřejmě můžete i offline. Ke stažení podcasty najdete přímo ve vybrané aplikaci. Nemusíte se proto bát, že byste plýtvali data.

Kdy a co poslouchat?

Cestujete často? Pak se podcasty hodí do auta, vlaku nebo autobusu. Zpravidla mají stopáž kolem 30 až 60 minut. Důležité samozřejmě je, že se něco dozvíte – třeba od lidí z oboru. Hudba vám nikam neuteče, ale informace můžou časem přicházet o relevantnost.

A co tedy poslouchat? To je těžká otázka, na kterou nemám odpověď. Mě třeba baví podcasty VašeJménoJeVašeZnačka, PÍÁRKO, in_content, Jak na sítě, DeepTalks a další zajímaví autoři, kteří mluví o reklamě, podnikání či sociálních sítí. Proto záleží na každém z nás, čemu se oddáme a jakým směrem se vydáme.

Pokud už podcasty posloucháte, určitě mi dejte vědět do komentáře jaké a co vás k nim přivedlo.

0 0 hlasuj
Article Rating